söndag 26 juli 2009

En 5-årings CV

Jag pratade lite med en femårig kille igår. Han ville gärna berätta att han också hade kunskaper även fast han inte gick i skolan än (det gjorde hans bror). Det var ett mycket bra CV som jag tror att jag ska hålla i huvudet när jag går på nästa arbetsintervju:

Jag kan räkna till tvåhundra.
Till tolv på engelska.
Jag kan säga hello och thank you.
Jag kan HELA alfabetet.
OCH, så kan jag rita, UTAN att rita utanför.

Men då kan ju du nästan allting, sa jag. Det blir mycket tid över i skolan då för dej. Vad ska du göra med den?

Då ska jag bli bättre på bus!

2 kommentarer:

Maria Hägglöf sa...

Hej Anna!
Jag hann inte prata något med dig igår men jag fick adressen till din blogg av Marek. Det var intressant läsning. Lite roligt är det att du som bor i England bloggar på svenska medan jag som bor i Sverige bloggar på engelska (så gott jag kan). Marek skrev också upp adressen till släktsidan i sin telefon, välkommen dit, där finns mycket att läsa och titta på.

Maria sa...

Då är det lite av samma anledning. Jag pratade mer engelska till vardags för några år sedan och därför bloggar jag på engelska nu för att hålla igång det. En av mina trognaste läsare är aussie så han brukar påpeka alla fel jag skriver. Men jag tycker bara det är bra :)