lördag 18 augusti 2012

Höstmode!






Det har inte funnits så mycket tid till att flanera på stan direkt på sistone, så för att pigga upp mej lite så har jag istället åkt ibland till det stora Sainsbury's i Crystal Peaks eller nu senast till Tesco Extra på The Wicker efter jobbet. De sistnämnda har öppet dygnet runt och är nästan lika roligt som IKEA. Förutom mat finns här en allt möjligt till hemmet samt kläder. Allt ovan är från Tesco. Jag blev himla nöjd. När jag ragglade fram till kassan och kände mej helt och hållet som en urvriden Wettex-trasa utbrister kassörskan nej men oh ett så fint smycke! Och vilken fin zebra-top du har! Så fin du är! Jag är helt övertygad om att sådana händelser är små signaler från himlen. Fast det är en liten kö så tittar hon noga på alla plaggen och säger något trevligt om varje. Så bra smak du har! Ja, så bra det kommer bli! säger hon. Den vita toppen ska hon absolut köpa själv. Och kanske den med katterna. När jag kommer ut är det som att ha gått igenom ett valv av vit energi.

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Den där kassörskan låter som en Elisabet.

Monica sa...

Härligt! Så fint allt! Och vilken härlig händelse, att se som hon, på ett jättestort ställe dagarna i ända och sedan se kunden, inte enbart det du handlade.

Steel City Anna sa...

Cecilia: Ja, det tänkte jag också :)

Mamma: Det är en stor bedrift i sej :)