tisdag 18 december 2012

Granen står så grön och grann i stugan

En riktig gran blev det i år. Tjock och rund med smal och gles topp, en gran med karaktär. Jag hade hellre haft en konstgjord, men maken var envis. Ju mer jag tänker på det, ju konstigare är det att ta in ett stort träd och ställa det i vardagsrummet. Jag känner mej som ett mumintroll.


Vad härligt det måste vara att gå i ide såhär ...

Men allt pynt tycker jag om, alla fina saker i granen. Allt krafs har jag slängt, bara favoriterna kvar. Det är en synnerligen traditionell gran i år.




Vårt hus utifrån. Man ska ha granen i fönstret här.



7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, men det var VERKLIGEN en fin gran, tycker jag!! Och vilken snygg lampa, den där vita!
Garntomten har jag själv flera stycken av - eller hade i alla fall -, det var nån tant hemma i Malå som hade gjort dem, det kommer jag ihåg nu ,-)

Monica sa...

Men oj vad fint det blev! Härligt och jag kan känna doften ända hit:-).
Så fint med ljusslingan, hur fick ni upp den där? Så fint pynt i granen, känner igen en del. Det finns mycket krafs annars, särskilt i år tycker jag i affärerna, tur man redan har så fint;-). Och det är något särskilt med en "levande" gran, fast om man tänker så är det lite konstigt som sagt att släpa in stora träd:-)). I julfirandets begynnelse hade man väl bara en liten bordsgran, sån där som Ernst gör med en pinne bakom med ett ljus i toppen;-), det var nog överkurs förstås...det där med pinnen och ljuset:-)

Pappa sa...

Vad fint ni har det och vilken vacker julstämning!

Monica sa...

Jag kan inte riktigt orientera mig nu, är det på fina glasverandan granen står?

Steel City Anna sa...

Elisabet: Tack, jag fick tänka efter noga hur pyntet skulle hänga så det fyllde tomrumen :) Nästan allt pynt är från Sverige. Stjärnan köpte jag ny iår, hade en i halm förrut.

Mamma&Pappa: Tack, det är fint i vardagsrummet, mycket förtjust att sitta vid öppna spisen. Granen står vid stora fönstret bredvid TV:n :)

Trillingnöten sa...

Supervacker gran! Riktiga granar är ju bäst :) ps. Nötknäckaren i vår gran inhandlades på Macys 2008 i NY :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Macy's verkar vara en affär i min smak :)