lördag 14 mars 2009

Melodifestivalvinnaren!

Vilken bra final det var i år! Mede var extra snygg och extra rolig, röstningen extreeeeemt spännande, Rysslandskämten underhållande, Shirley Clamps matkassörskevideo skoj och Marijas kommentar till den pompösa fransmannen som kallar henne fel namn mycket snabb och bra "Maja e enklare för dej å säja eller?". Så ska en slipsten dras och en fransk gubbe tas!

Jag tippade inte helt åt tjotahejti:

Juryn valde Måns som vinnare, vilket jag fasade för. Men svenska folket tyckte annorlunda, och valde silvermedaljen åt coola Caroline, och guldmedaljen till Ernmans La Voix! Det var precis vad jag hade hoppats på! Och jag är så glad att jag hade fel om Måns.

EMD kom lite högre än väntat, trea, jag hade tippat en mittenplacering. Molly kom sämre än väntat, bland de sista, tillsammans med Emilia vilket inte var nån överraskning. Och Alcazar och Heat föll folk i smaken mer än vad jag hade trott.

La Voix låten är galet snygg och tokig nog för Moskva. Grattis till schlageroperan!

Inga kommentarer: